Video

Aktualne novice

Okrepitev imunskega sistema



Naloga imunskega sistema v človeškem telesu je, da zaščiti telo pred vdorom bakterij in virusov. Sistem ima sposobnost ločiti med lastnimi in tujimi molekulami v celicah.

Dnevno smo izpostavljeni bakterijam, virusom, kemikalijam. Če je imunski sistem oslabljen, se ne more bojevati proti sovražnikom, zato zbolimo. To je naravna reakcija in je obramba telesa ter sporočilo, da z našim telesom nekaj ni v redu.

Slabe navade, kot so kajenje, pomanjkanje spanca, nepravilna prehrana, dolgotrajno jemanje antibiotikov, stres, težko fizično in mentalno delo oslabijo imunski sistem. Simptomi oslabljenega imunskega sistema so utrujenost, okužbe, vnetja, alergijske reakcije, počasno celjenje ran, driska, infekcije, glivice, herpes na ustnicah.

Pogosti primer motenega delovanja obrambnega sistema so alergije. V tem primeru se telo prekomerno odzove na škodljive snovi v okolju (npr. pelode, beljakovine v mleku ali živalsko dlako). Človek lahko razvije alergijski odziv na vsako snov na tem planetu, pomemben dejavnik pri preprečevanju tovrstnih obolenj je prav krepak obrambni sistem organizma. Alergije so dandanes pogoste in prizadenejo vsakega tretjega človeka.

Strokovnjaki pravijo, da se povprečna odrasla oseba dvakrat na leto prehladi ali dobi kakšno infekcijo. Osebe, ki zbolijo štirikrat ali večkrat, morajo nekaj ukreniti glede krepitve imunskega sistema.


Kaj lahko naredimo, da svoj imunski sistem izboljšamo?

Na kakovost obrambnega sistema vplivamo z življenjskim slogom, zdravo prehrano, dovolj gibanja in dovolj spanja. Vsi imamo svoja stresna obdobja, vendar se moramo naučiti in ugotoviti, katere tehnike in metode nam najbolj pomagajo, da se bomo dobro počutili v svoji koži in se uspešno spoprijemali s stresnimi situacijami ter se nanje kar se da najbolje odzivali.

Če možgani ne dobijo dovolj kakovostne in raznovrstne hrane, ne morejo normalno funkcionirati. Nekakovostna hrana pomeni za telo večjo dojemljivost za okužbe. Znanstveniki so dokazali, da z leti imunski sistem slabi, najnovejše raziskave pa kažejo, da se s pravilno prehrano slabljenje lahko upočasni in celo ustavi. Vnos energije močno vpliva na aktivnost imunskega sistema in dokazano je, da podhranjene osebe hitreje zbolijo kot osebe z normalno telesno težo.

Če želimo ostati zdravi, moramo jesti kakovostne proteine, dobre maščobe in probiotike. Visokokakovostne proteine najdemo v ribah, morskih sadežih, mesu in mlečnih izdelkih. Žitarice so izvrsten izvor aminokislin za boljšo imunost.

Hrana, bogata z vitaminom C, je prav tako pomemben sestavni del vsakega jedilnika. Za krepitev imunskega sistema je C vitamin bistven. Najdemo ga v papriki, brokoliju, limonah, grenivkah, pomarančah, kislem zelju, cvetači in brstičnem ohrovtu. Vsa ta živila je treba uživati ves dan pri vsakem obroku nekaj, da se vitamin C počasi sprošča v organizem.


Probiotiki

80 % imunskega sistema je v prebavnem traktu, v črevesju. Iz tega sledi, da je dobra prebava naše zdravje na splošno. Večina strupov, škodljivih bacilov in virusov pride v telo preko ust in imunski sistem v prebavnem traktu to uniči. V telesu imamo na milijarde bakterij, ki ugodno vplivajo na zdravje in na imunski sistem.

Te bakterije so v hrani ali jih jemljemo kot dodatke. Dober probiotični izdelek vsebuje široko paleto različnih bakterijskih nizov. Vsak probiotik je označen s posebno kodo, sestavljeno iz črk in številk ter pomeni, da je probiotik klasificiran in da poznamo njegove značilnosti. Učinki takega probiotika so raziskani in posamezne rodove hranijo na določenih institutih, ki zagotavljajo, da probiotik ohranja svoje značilnosti. Koda je zagotovilo, da za probiotik jamči resna institucija.


Antioksidanti

Antioksidanti krepijo imunski sistem, saj nevtralizirajo škodljive proste radikale, antioksidativni učinek pa imajo določeni vitamini in minerali, pa tudi rastlinski pigmenti. Skrivajo se v sadju in rumeni, rdeči in oranžni zelenjavi. Najdemo pa jih tudi v črnem vinu, temni čokoladi in zelenem čaju.

VODA IN ZELIŠČNI ČAJI – pomembno je, da v telo vnesemo dovolj tekočine.

POČITEK – Telo po fizičnih ali psihičnih naporih potrebuje počitek. Priporočljivo vrednost 7 do 8 ur na dan vedno težko dosežemo, vendar pazimo, da se po naporih spočijemo in si vzamemo čas zase, za svoje bližnje in stvari, ki nas veselijo.

Ni komentarjev